Tak nám chce Středočeský kraj pod vedením STAN, ODS, TOP09 a Pirátů opět zdražit jízdné.
O již několikátém zdražení veřejné dopravy během posledních dvou let budou koncem listopadu jednat středočeští zastupitelé.
První změny mají platit již v dubnu 2023. Patnáctiminutová jízdenka má stát 20 korun místo současných 14 Kč, časové kupony budou zdraženy o pět procent. Od září se pak má změnit financování úplně.
Zároveň pokračuje snaha Středočeského kraje o likvidaci dalších železničních tratí. Tentokrát je podpořena také iniciativou ministerstva dopravy, které trvá na rušení provozu na »málo využívaných« lokálních železničních tratích.
Komunisté tyto kroky zásadně odmítají.
Dražší veřejná doprava bude znamenat další díru do rodinných rozpočtů, spolu s rušením spojů i přesun cestujících na individuální dopravu, což bude mít v přetížené dopravní síti dopady ekonomické i ekologické.
Právě v době, kdy krize dopadá na většinu občanů, je třeba rozvíjet veřejné služby a udržet je i cenově dostupnými.
Právě v době, kdy banky, velké a nadnárodní společnosti násobí své zisky a kdy značná část společnosti chudne, je třeba nastavit solidaritu, zejména v podobě daňové reformy. A to tak, aby byly prostředky i na veřejnou dopravu.
Od požadavku na kvalitní, rozvíjející se a cenově dostupnou veřejnou dopravu nelze ustoupit!
Zdeněk Štefek, vedoucí odborné skupiny KSČM pro Středočeský kraj
(foto: ČSAD MHD Kladno, CC BY-SA Wikimedia Commons)